GDPR
V roce 2021 byla odhlasovaná novela zákona č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích a o změně některých souvisejících zákonů (zákon o elektronických komunikacích), ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o elektronických komunikacích“).
Od 1. ledna 2022 bude používání cookies založeno na principu opt-in. Princip opt-in znamená, že uložení souborů do zařízení nebo získávání přístupů k informacím ze zařízení je možné, pouze pokud uživatel předem udělí prokazatelný souhlas s rozsahem a účelem takového zpracování.
Základem udělování souhlasu se zpracováním cookies by měl být jako dosud tzv. cookie banner (cookies okno či lišta), který informuje uživatele o existenci cookies a nutnosti udělit souhlas pro využití webových stránek. Cookie banner by měl mít několik úrovní, v nichž je možné vybrat s jakými účely zpracování cookies uživatel souhlasí a komu mohou být informace předávány.
Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (dále jen „GDPR“) upravuje následný souhlas k dalšímu zpracování osobních údajů získaných díky cookies jako identifikátorů fyzické osoby. Webové stránky je možné technicky zpracovat tak, aby bylo získání souhlasu s používáním cookies a získání souhlasu k následnému zpracování osobních údajů spojeno do jednoho kroku.
Novela zákona o elektronických komunikacích stanoví, že souhlas se zpracováním cookies musí být prokazatelný.
Přečtěte si zásady a principy, kterými se řídí naše advokátní kancelář:
KOHO SE NAŘÍZENÍ TÝKÁ
Implementace GDPR se dotkne všech subjektů, kteří zpracovávají osobní údaje, ať již svých zaměstnanců, klientů či obchodních partnerů. Změny se dotknou výrobních a obchodních firem i organizací státní správy a samosprávy.
ZÁSADNÍ ZMĚNY
Každý správce osobních údajů by měl v rámci implementace GDPR zavést technická a organizační opatření zabezpečující ochranu osobních údajů a vytvořit komplexní mechanismus pro aktivní prokazování souladu s nařízením GDPR.
NUTNÁ OPATŘENÍ
Změny právní – revize smluv, souhlasů se zpracováním osobních údajů, zaměstnanecké agendy
Změny IT – revize fungování aplikací, zajištění vyšší úrovně zabezpečení osobních dat
Změny organizační – obligatorní vedení záznamů činnosti zpracování osobních údajů, korekce stávajících a zavedení nových procesů, které se týkají ochrany osobních dat
Změny manažerské – zpracování manuálu o ochraně osobních údajů, vyškolit v něm své zaměstnance a zavést jednotlivé procesy do praxe
NAŠE SLUŽBY
Našim klientům poskytujeme služby ve všech fázích implementace nařízení GDPR, tj.
- provedeme mapování stávajících procesů a nastavení, analyzujeme klíčové procesy a vzorovou dokumentaci, používanou klientem;
- posoudíme rizika, dostatečnost organizačních a technických opatření, posoudíme, zda je třeba vypracovat posouzení vlivu na ochranu osobních údajů či zda musí správce jmenovat pověřence pro ochranu osobních údajů;
- spolupracujeme na zavádění změn a opatření uvnitř každého subjektu, provedeme korekci smluvní dokumentace, interních předpisů a souhlasu se zpracováním osobních údajů;
- vypracujeme směrnici pro klienta o ochraně osobních údajů, shrnující jednotlivé procesy a deklarující soulad fungování subjektu s nařízením GDPR;
- poskytujeme e-mailové či telefonické konzultace i po ukončení zpracování všech procesů dle potřeb klienta.
V případě zájmu o spolupráci či vašich dotazů jsme Vám k dispozici.
Tým Tschöpl & Partner